Tavaszi barangolás - 2019.03.22.

Címke:

Iskolánkban a Festetics Napok zárásaként március 22-én délután minden osztály túrán vett részt.  A harmadik és a hetedik osztályos diákok közösen Kemendre túráztak Éva néni, Szilvi néni és Tibor bácsi vezetésével. Közvetlenül ebéd után indultunk el Zalaistvándra, hol a Molnár-völgyben az egykori Hámos-malom környékét néztük meg. A malomtóban szépen tükröződtek vissza a kora délutáni nap sugarai. A környező fák már elkezdték zöld lombjukat nevelni, biztos rejteket adva az énekes madaraknak. A falu határában lévő magaslesnél pihentünk egy kicsit és gyönyörködtünk a száratlan kankalin sárga virágtengerében. A fák töveinél megillatoztuk a tavasz „parfümjét” a kék ibolyát. Az egykori szőlőbirtokos elődök által emelt kőkeresztnél értük el Istvánd és Kemend határát, ahol egy kicsit kifújtuk magunkat, majd folytattuk utunkat a Várdomb felé.  Megtekintettük a kemendi temető régi sírköveit, tisztelegtünk elődeink emléke előtt.  Tekintetünk a közeli hegy tetején magasodó keresztre szegeződött, mely utunk célpontja volt. A domb tövében egy szusszantásnyit pihentük, majd felkapaszkodtunk a csúcsra. Itt csodálatos panoráma tárult elénk. A távolban feltűnt a Ság és a Somló ködbevesző korvonala, az egerszegi toronykilátó gyufaszálnyi termetével. Az egykori elődök rosszul gazdálkodtak a vár örökségével, mert napjainkra már nem maradt semmi az ősi falakból, csak egy zászló és kereszt jelzi a hely történelmi szerepét. Az idő gyorsan múlik, ezért fél háromkor visszaindultunk Pókaszepetkre. A csörgedező Sárkányvölgyi forrásnál negáltunk és egy jó adag medvehagymát szedtük az otthoni ételek ízesítéséhez.  Zalaistvándra beérve a réten keresztül lerövidítettük az utat, közben csodálatos kockásliliomokat fényképeztünk.  Fél négyre értünk be az iskolába. Mindenki nagyon jól érezte magát. Jövő tavasszal is megismételjük a túrát.

Ökoiskolai munkacsoport

A túra képeit erre a szövegre kattintva nézheted meg!

Megvalósítók vagyunk

e-ÜGYINTÉZÉS

SZÜLŐKNEK

KEHOP pályázat:

KEHOP-5.2.11-16-2017-00132

KAPCSOLAT

Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola

8932 Pókaszepetk, Arany j. u. 7.
Tel.: 92/584-020
E-mail: festetics.iskola@gmail.com

Pakodi tagiskola

8799 Pakod, Csány L. u. 2/a.
Tel.: 83/576-019
E-mail: pakodsuli@gmail.com

Alaprendszer, modulok frissítve: 2019.04.16.