Tanévkezdö túra 2019-09-29

Címke:
Szeptember 29-én, Szent Mihály napján Gyűrűsre szerveztünk túrát. Szombaton reggel aggódva szemléltük az eget, a sok felhőtől a napot alig lehetett látni. Az időjárás előrejelzések esőt jósoltak. A bizonytalan időjárás ellenére 14-en jöttünk össze kilenc órára a szepetki iskola előtt. A csapathoz négy elsős és három nyolcadikos is csatlakozott.
Negyed tízkor indultunk el a már hagyományosnak mondható útvonalunkon. Az Istvánd- kemendi hegygerincen szép panoráma tárult elénk. A felhők kék köntösbe bújtak, a napocska homályosan sütött. Szorgos kezek a hegyoldalakban szüreteltek, néhol még egy kismadárdal is felcsendült. A kemendi kápolnánál megpihentünk, elfogyasztottuk a magunkkal hozott tízórait, majd a piros sávjelzést követve 11 órára begyalogoltunk Gyűrűsre.  A község kultúrháza melletti játszótéren aktívan kipihentük magunkat. Sokat mászókáztunk, hintáztunk. Délben megebédeltünk és visszaindultunk Szepetkre.  Hazafelé gubacsot, fenyőtobozt, makkot gyűjtöttünk az iskolai technikai foglalkozásokra. Még néhány magányos gombát is találtunk.  Kemenden a Sárkány völgy felé vettük az irányt. Az egyik pincénél még finom mustot is kaptunk, amit utólag is nagyon köszönünk. Negyed háromra értünk Zalaistvándra. A Zala réten megcsodáltuk a lilás őszi „kikericstengert”. A kis növény a Zala-völgy egyik természeti kincse.   Évről évre egyre nagyobb területet vesz birtokba. Mérgező, ezért tilos a virágát gyűjteni.  A virágcsoda után fél háromra értünk az iskolához Pókaszepetkre. Elfáradtunk, de sok élménnyel gazdagodtunk.  Októberben folytatjuk a természetfelfedező túráinkat.
Vikár Tibor

Megvalósítók vagyunk

e-ÜGYINTÉZÉS

SZÜLŐKNEK

KEHOP pályázat:

KEHOP-5.2.11-16-2017-00132

KAPCSOLAT

Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola

8932 Pókaszepetk, Arany j. u. 7.
Tel.: 92/584-020
E-mail: festetics.iskola@gmail.com

Pakodi tagiskola

8799 Pakod, Csány L. u. 2/a.
Tel.: 83/576-019
E-mail: pakodsuli@gmail.com

Alaprendszer, modulok frissítve: 2019.08.09.