Túra szeszélyes idöben 2019-04-27

Címke:

Április a szeszélyes időjárás jegyében telt. Túránkat április elején próbáltuk megrendezni, de a hideg, szeles időjárás megakadályozott benne. A hónap végén, 27-én újra próbálkoztunk, de az időjárás akkor sem volt kegyesebb. A meleg napokat hideg, szeles idő követte, még az eső is eleredt egy kicsit.

Szombaton reggel még a látóhatáron sötét felhők tornyosultak igazolva az időjárási előre-jelzést: bőséges esőt ígértek. Így a megbeszélt találkozó időpontjában kevesen gyűltünk össze a pókaszepetki posta előtt. Rövid tanakodás után a túra megtartása mellett döntöttünk. A negyed tízes busszal mentünk át Zalabérbe. Itt csatlakozott hozzánk Vikár József természet-védelmi mérnök, aki a kirándulás során a környék növény- és állatvilágát mutatta be nekünk.

Zalabérben a Tekevölgy horgasát megmászva jutottunk fel a községet ölelő dombvonulat csúcsára. Itt csodálatos panoráma tárult elénk. A borongós felhők elvonultak, a látóhatár kitisztult. A messze szürkeségben feltűntek az Alpok hegyláncai, előttük hatalmas repcemezők terültek el, köztük apró, piros tetős falusi házak. A völgyben lent Zalabér mezőváros terült el „szélhosszában”, távolabb a Zala folyó kék szalagja gyűrűként ölelte a tájat. Foltokban Türje kettős tornya és Sümeg ősi vára látszott. Mint őrt állók magasodtak a sík rónaság fölé a Ság és a Somló bércei. Ott, ahol álltunk, a mezőben a zsálya és a réti boglárka tarkította a zöldülő szőnyeget. A leveleiket bontó fákon madársereg adott énekkoncertet. A tavasz felöltötte színes ruháját.

Az idén 220 éves zalabéri Szent Antal kápolnánál pihentünk egy kicsit. Itt fogyasztottuk el szerény ebédünket, írtunk rajzoltunk pár gondolatot azoknak, akik betegség vagy a haragos reggeli időjárás miatt otthon maradtak. Meg akartuk szólaltatni az öreg kápolna harangját, de valami miatt néma maradt: tán még nem tért vissza római útjáról. Időközben alattunk a Zala partján megszólalt Pakod község ősi egyházának harangja, jelezve az ebédidőt.

Kis pihenőket tartva értük el Dötk határát, ahol kíváncsi tekintetű pacik fogadtak bennünket. A faluba begyalogolva szokásos helyünkön, a templom melletti játszótéren hintázva, fogócskázva pihentünk egy kicsit, majd egy földutat követve a Zala rétre értünk. Itt megcsodáltuk az új ajtóval, ablakkal ellátott vadászlest, és egy kis időre birtokba vettük a környéken található szalmabálákat. A hatalmas mezőségben nád- és sásszigetek jelezték a mocsaras vidéket, de az esőben szegény időjárás miatt víznek még a nyomát sem találtuk. Viszont a viaszos illatú repcetáblák aranyló színben pompáztak. Ezek tengerként ölelték körbe Zalaistvándot. A Foglár patak hídjánál egy szusszanásra megálltunk pihenni. Természetesen törtünk néhány nádszálat „zászlónak” (emlékül a túráról). Istvándon újabb pihenő következett: nagy örömünkre felújították a játszóteret, ahol játszhattunk. Majd kicsit megfáradva begyalogoltunk célállomásunkra, Pókaszepetkre.

Jól elfáradtunk, de sok élménnyel gazdagodtunk. Májusban, ha az időjárás kegyesebb lesz, folytatjuk felfedező túránkat Zalaszentgrót, Csáford és Zalabér rejtett kicsinek megismerésével.

Túráinkon mindenkit szívesen látunk, mert:

Mindenkit hív – vár a csodálatos Zala völgye, megyénk gyöngyszeme!

Ökoiskolai munkacsoport - Vikár Tibor

A túra képeit erre a szövegre kattintva nézheted meg!

Megvalósítók vagyunk

e-ÜGYINTÉZÉS

SZÜLŐKNEK

KEHOP pályázat:

KEHOP-5.2.11-16-2017-00132

KAPCSOLAT

Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola

8932 Pókaszepetk, Arany j. u. 7.
Tel.: 92/584-020
E-mail: festetics.iskola@gmail.com

Pakodi tagiskola

8799 Pakod, Csány L. u. 2/a.
Tel.: 83/576-019
E-mail: pakodsuli@gmail.com

Alaprendszer, modulok frissítve: 2019.08.09.