Dabronyi túra 2019-10-19

Címke:

Az idei tanév második túráját Dabronyba szerveztük. Október 19-én reggel kilenc órára, mint egy 20 diák gyűlt össze a szokásos gyülekezőhelyünkön, a pókaszepetki iskola előtt. A Zala- völgye még vastag ködbe volt burkolódzva, de a Nap sugarai már áthatoltak a szürke takarón. Mire elértük a zalaistvándi faluvéget az ősz ezer színében ragyogott az erdő alja. A Foglár patak hídjánál pihentünk meg egy kicsit, és elfogyasztottuk a velünk hozott tízórait. A Nap közben „eltakarította” az utolsó ködfoltokat is. A kis túrás csapat vidáman vágott neki az erdei útnak. Néhány vadászlest is birtokba vettünk és a hajdani esők által szaggatott földúton felkapaszkodtunk a domb gerincére. Mögöttünk Istvánd és Szepetk házai lassan „összementek”. A dombtetőn fújtunk egy nagyot, a csapat a meredek út leküzdésében igen elmaradott. A Dabronyi tavak felé már gyorsabban fogytak a méterek, 11 órára elértük a hármas tavat. Itt megint megpihentünk kicsit, gyönyörködtünk az őszi tájban. A tó tükrén a Nap ezüst sugarai ragyogtak, körülötte a fák sárga ruhát öltöttek. Tovább haladva a piros sávon elértük a kettes tavat, hol hosszabban megpihentünk. Itt a tó bérlőjének vendégei voltunk. A tó melletti tisztáson raktunk egy kis tüzet. A környező bokrok ágaiból nyársat csináltunk és ebédre finom szalonnát sütöttünk. A vendéglátást megköszönve újra nekivágtunk a hegyoldalnak egy kis kalandtúrára. Néha az út fogyott el, néha bújócskázni kellett a kivágott fák ágai között, de azért sikerült kis kereséssel, az erdő kitermelése miatt változó erdei utakon, megtalálni a jó irányt.  Visszafelé már lassabban haladtunk, lassabban fogytak a kilométerek, de három óra után sikerült Pókaszepetkre beérnünk.

Vikár Tibor

A túra képeit ide kattintva nézheted meg.

Megvalósítók vagyunk

e-ÜGYINTÉZÉS

SZÜLŐKNEK

KEHOP pályázat:

KEHOP-5.2.11-16-2017-00132

KAPCSOLAT

Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola

8932 Pókaszepetk, Arany j. u. 7.
Tel.: 92/584-020
E-mail: festetics.iskola@gmail.com

Pakodi tagiskola

8799 Pakod, Csány L. u. 2/a.
Tel.: 83/576-019
E-mail: pakodsuli@gmail.com

Alaprendszer, modulok frissítve: 2019.08.09.